Præcise oplysninger om boligstøttens bestanddele gives af forretningsplanen, som skal besluttes af ejerfællesskabet (i alt af alle ejere). Driftsudgifterne omfatter normalt forsikring, renovation og gaderengøring, viceværtens løn, husrengøring, udgifter til belysning, regnvand, skadedyrsbekæmpelse og vedligeholdelsesarbejde (tagrender, røgdetektorer mv.).
De opgjorte samlede årlige omkostninger fordeles på de enkelte ejere efter samejeandele og betales af disse som månedlige ydelser til ejendomsforvaltningen.
Efter et år skal bobestyreren udarbejde en opgørelse, hvor de faktisk optjente huspenge sammenholdes med de huspenge, som ejerne forudbetaler. Resultatet kan medføre en ekstra betaling eller en kredit for den enkelte ejer. Boligstøtten for det kommende år fastsættes normalt på baggrund af dette resultat.
Yderligere information om ejerlejligheden findes også i vores serviceområde/ejendomsleksikon.
Aktuelt
13.04.2023